جستجو
جستجو
انواع روش های چاپ جعبه های فست فود

انواع روش های چاپ جعبه های فست فود

فن‌آوری مدرن بسیاری از روش‌های چاپ جدید را امکان پذیر می‌کند، بنابراین آشنایی با انواع روش های چاپ جعبه های فست فود انتخاب های بیشتری برای طراحی و چاپ جعبه فست فود اختصاصی را در اختیار شما قرار می دهد.

چه یک رستوران فست فود فروشی بزرگ باشید یا این که به تازگی مغازه یا کافه ی خود را باز کرده باشید، حمل و نقل، جزء جدایی ناپذیر موفقیت کسب و کار شما است. وقت گذاشتن برای بسته بندی و ارسال محصولات، نشان می دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می دهید. این امر به نوبه خود، خریداران ثابتی ایجاد می کند که از توجه شما قدردانی می کنند. یکی از راه های افزایش فروش، استفاده از جعبه های فست فود چاپی است. 

در این مقاله ابتدا با مزایای چاپ جعبه فست فود اختصاصی آشنا شده و در ادامه به توضیح انواع روش های چاپ جعبه های فست فود می پردازیم.

مزایای چاپ جعبه فست فود اختصاصی

چاپ روی جعبه های حمل و نقل فست فود می تواند به شما در ارتباط با مشتریان و افزایش کیفیت فروش کمک کند. چه یک لوگوی سفارشی اضافه کنید یا یک بسته بندی شخصی ایجاد کنید، طراحی منحصر به فرد به مشتریان شما تجربه خرید به یاد ماندنی تری می دهد. به نوبه خود، وفاداری خریدار را افزایش می دهید و در نهایت فروش خود را بهبود می بخشید.

همچنین کاربردهای دیگری برای چاپ جعبه فست فود اختصاصی وجود دارد. مزایای دیگر عبارتند از:

  • می توانید ارتباطات عمیق تری با مشتری ایجاد کنید.
  • می توانید اطلاعاتی را روی جعبه قرار دهید.
  • می‌توانید آگاهی از برند را افزایش دهید.

۱- می توانید ارتباطات عمیق تری با مشتری ایجاد کنید:

بسته بندی فست فود اختصاصی یک رویداد شخصی برای خریداران ایجاد می کند. چاپ می تواند نام تجاری شما را به طور گسترده تری نشان دهد. بنابراین مشتریان از قبل نام برند شما را درست هنگام دریافت بسته در ذهن دارند. این آگاهی از برند، همراه با یک محصول با کیفیت بالا، نشان می دهد که شما چقدر برای مصرف کنندگان خود ارزش قائل هستید. و نشان دادن اینکه به مشتریان خود اهمیت می دهید یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ارتباط طولانی مدت با آنها است. 

۲- می توانید اطلاعاتی را روی جعبه قرار دهید:

چاپ فقط به آرم ها و نام های تجاری محدود نمی شود. می‌توانید جزئیات بیشتری درباره محصول اضافه کنید. یا به مشتریان پیام برند خود یا راه های ارتباطی در سوشال مدیا را در کناره ها یا روی جعبه چاپ کنید. می‌توانید فهرست‌های مهمی از مواد را بگنجانید تا مشتریان بدانند چه چیزی با چه فوایدی می خورند.

۳- می‌توانید آگاهی از برند را افزایش دهید:

 بسته به دامنه کسب‌وکارتان، جعبه‌های شما ممکن است مسافت‌های زیادی را طی کنند. داشتن یک لوگو یا طرح در بیرون به تبلیغات موبایلی اجازه می دهد تا بسته راه خود را به خانه ی مشتریان شما باز کند. اگر به فروشگاه های ذ ارسال می‌کنید، ممکن است جعبه‌های شما را مستقیماً در قفسه‌های فروشگاه به نمایش بگذارند. بسته بندی بسیاری از مشتریان گذرا را در معرض لوگوی برند شما قرار می دهد و آگاهی را افزایش می دهد.

انواع روش های چاپ برای بسته بندی فست فود

مقوا به دلیل دوام و مقرون به صرفه بودن یکی از محبوب ترین گزینه ها برای حمل و نقل غذاهای فست فودی است. همچنین یک بوم عالی برای چاپ می سازد. دو راه برای افزودن گرافیک به مقوا وجود دارد:

  • چاپ یک طرفه: چاپ های یک طرفه فقط در یک طرف جعبه دارای گرافیک هستند. بنابراین، طراحی در بیرون یا داخل جعبه مشخص می شود.
  • چاپ دو رو: با چاپ دو رو، هم داخل و هم بیرون جعبه دارای طرح های چاپی می باشد. می‌توانید چاپ‌ها را مطابقت دهید تا در سراسر بسته‌بندی یکسان باشد یا یک تصویر جایگزین به داخل جعبه اضافه کنید. در هر صورت، هر دو منطقه دارای طراحی هستند.

به خاطر داشته باشید که بهترین گزینه برای بسته بندی مقوایی وجود ندارد. در عوض، همه سبک ها بسته به نیاز شرکت شما مزایا و معایب متفاوتی دارند. همانطور که با روش های مختلف چاپ جعبه فست فود آشنا می شوید، سعی کنید روشی را انتخاب کنید که با اهداف تجاری شما مطابقت دارد.

اگر نمایش لوگو برای شما مهم است، ممکن است سبکی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد طرح خود را با رنگ های باکیفیت چاپ کنید. یا اگر سازگاری با محیط زیست بالاترین الویت را در لیست شما دارد، می توانید دوستدار محیط زیست ترین گزینه را انتخاب کنید. در هر صورت، با یک هدف در ذهن شروع کنید و اجازه دهید که فرآیند انتخاب شما را هدایت کند. در ادامه به توضیح انواع روش های چاپ جعبه های فست فود خواهیم پرداخت که می توانید یکی از آنها را بسته به نوع محصولتان برای چاپ انتخاب کنید.

۱ - چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی

چاپ فلکسوگرافی یکی از محبوب ترین سبک های چاپ بسته بندی فست فود است. فلکسوگرافی از صفحات چاپی برای انتقال طرح های شما به راحتی روی مقوای دوبلکس یا سطوح دیگر استفاده می کند. هنگامی که یک لوگو یا طرح ایجاد شد، می توانید به سادگی طرح را روی بسته بندی خود منتقل کنید. این سبک، از جوهر خشک‌شونده سریع استفاده می‌کند. تا سفارش شما به سرعت آماده شود. فلکسوگرافی، گرافیک های دقیق و رنگارنگی را با قیمت مقرون به صرفه ایجاد می کند.

به دلیل طیف گسترده ای از قابلیت ها، می توانید از چاپ فلکسوگرافی برای مواد مختلف تجاری استفاده کنید. مشاغل معمولاً از چاپ فلکسوگرافی برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • بسته بندی مواد غذایی: بسته های مواد غذایی نمونه ای عالی از مواد تولید انبوه هستند. فلکسوگرافی امکان چاپ با سرعت بسیار بالا را فراهم می کند. محصولاتی مانند جعبه سوخاری، جعبع پیتزا نمونه هایی از این بسته بندی ها هستند.
  • برچسب ها: بسیاری از شرکت ها نیز از فلکسوگرافی برای چاپ انواع لیبل ها استفاده می کنند. چه برچسب حمل و نقل باشد و چه مورد استفاده در فروشگاه، چاپ فلکسوگرافی به شما کمک می کند تا مقادیر انبوه را به طور همزمان چاپ کنید.
  • الگوهای پیوسته: محصولاتی مانند کاغذ دیواری یا کاغذ کادو، اغلب نیاز به تکرار یک الگو دارند. فلکسوگرافی برای چاپ سریع یک الگوی تکراری و با نتایج باکیفیت عالی است.
مزایا و معایب چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی

در مجموع، چاپ فلکسوگرافی مزایای زیادی برای چاپ دارد. مزایای اصلی فلکسوگرافی به شرح زیر است:

  • مقرون به صرفه
  • سریع
  • همه کاره

با این حال فلکسوگرافی دارای معایبی نیز می باشد:

  • نمی توان از طرح های پیشرفته پشتیبانی کند: چاپ های فلکسوگرافی برای طرح ها و لوگوهای ساده مناسب هستند. فلکسوگرافی ممکن است قابلیت‌های طراحی شما را محدود کند اگر تصویری پیچیده با جزئیات ریز داشته باشید، ممکن است بخواهید گزینه های دیگری را امتحان کنید.
  • رنگ‌ها ممکن است پررنگ به نظر نرسند: در حالی که فلکسوگرافی چاپ‌هایی با طراحی واقعی ایجاد می‌کند، ممکن است مانند برخی از سبک‌های چاپ دیگر واضح به نظر نرسند. رنگ ها ممکن است آنقدر که می خواهید روشن یا پررنگ نباشند.
جعبه پیتزا تک نفره با طرح عمومی رئال پک، چاپ فلکسو
جعبه پیتزا با چاپ فلکسو

۲ - چاپ افست یا لیتوگرافی

دومین مورد از انواع روش های چاپ جعبه های فست فود، چاپ لیتوگرافی که به چاپ افست نیز معروف است. از آبکاری آلومینیوم و مخلوطی از روغن و آب برای ایجاد چاپ استفاده می کند. با چاپ های لیتوگرافی، تصاویر به غلتک های پتویی منتقل می شوند. که سپس طرح را روی مقوا جوهر می کنند. بنابراین، بر خلاف چاپ فلکسوگرافی، طرح شما به جای اینکه مستقیماً روی مقوا اعمال شود، «افست» است. لیتوگرافی همچنین می تواند تعداد زیادی چاپ را به طور همزمان ایجاد کند.

چاپ های لیتوگرافی اغلب به تنظیمات گسترده تری نسبت به سایر سبک های چاپ نیاز دارند. این تجهیزات پس از تکمیل، اجازه می دهد تا تصویری با جزئیات بسیار واضح داشته باشید. اگر می‌خواهید از یک عکس یا تصویر واقعی استفاده کنید، چاپ‌های لیتوگرافی امکان چاپ دقیق را فراهم می‌کنند. با این حال، تجهیزات اضافی، آن را نسبت به سایر گزینه ها مقرون به صرفه تر می کند.

کسب و کارها معمولاً از چاپ لیتوگرافی برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • طرح‌های واقع‌گرایانه: هر چاپی با طرح‌های واقعی عکس با چاپ لیتوگرافی به خوبی کار می‌کند. به عنوان مثال، محصولاتی مانند جعبه سوخاری یا سیب زمینی که به عکس‌های باکیفیت نیاز دارند، بسیار مناسب لیتوگرافی هستند.
  • کتاب: بسیاری از شرکت ها از چاپ لیتوگرافی برای چاپ مقادیر انبوه کتاب استفاده می کنند. ماهیت دقیق لیتوگرافی باعث می شود که بسیاری از کتاب ها به طور همزمان چاپ شوند، همه با نتایج با کیفیت بالا.
  • مجلات و روزنامه ها: لیتوگرافی با مجلات و روزنامه ها عالی کار می کند. شما می توانید با حفظ کیفیت تصویر عالی، مقادیر زیادی از هر کدام را تولید کنید.
مزایا و معایب چاپ افست یا لیتوگرافی

چاپ لیتوگرافی مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • طرح های دقیق
  • شما می توانید مقادیر زیادی را به یکباره ایجاد کنید
  • شما می توانید آنها را بر روی بسیاری از سطوح از جمله چوب یا سنگ استفاده کنید

با این حال، چاپ های لیتوگرافی دارای معایبی نیز هستند:

  • گران تر از گزینه های دیگر: لیتوگرافی به دلیل تجهیزات خاص و راه اندازی طولانی تر، به طور کلی گران تر است. برای مقادیر زیاد بهترین است. اگر محصولات کمتری برای چاپ دارید، ممکن است گزینه های مقرون به صرفه تری داشته باشید.
  • بیشتر طول می کشد: اگر به یک کار چاپ سریع نیاز دارید، لیتوگرافی ممکن است بهترین گزینه شما نباشد. این کندترین گزینه نیست، اما سایر روش های چاپ سریعتر هستند.
جعبه سوخاری دوپنج تکه مقوای ایندربرد طرح عمومی
جعبه سوخاری با چاپ افست

۳ - چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال گزینه مدرن تری برای نیازهای چاپ شماست. این روش نسبتاً ساده تر است. به جای استفاده از صفحات چاپ یا سایر فناوری های مشابه، برای چاپ از چاپگر استفاده می کند. به سادگی طرح های خود را در یک نوع فایل PDF یا فرمت مشابه دیگر به چاپگر ارسال کنید و تصویر بر روی مقوای شما کپی شود.

مشاغل اغلب از چاپ دیجیتال برای موارد زیر استفاده می کنند:

پوسترها و علائم: شرکت ها اغلب از چاپ دیجیتال برای تبلیغات محلی استفاده می کنند. از آنجایی که این موارد به تعداد زیادی چاپ نیاز ندارند، این سبک به خوبی کار می کند.

خبرنامه ها یا منوها: این موارد با چاپ های دیجیتال نیز به خوبی کار می کنند. شما می توانید طرح های خود را به راحتی و به سرعت آپلود کنید. زیرا معمولاً به کپی های زیادی نیاز ندارند.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال

در مجموع، این سبک از چاپ یک گزینه مقرون به صرفه و با کیفیت است. چاپ دیجیتال مزایای بسیاری را برای کاربران به همراه دارد مانند:

  • صرفه جویی در هزینه: هیچ هزینه نصب یا صفحه چاپی برای چاپ دیجیتال مورد نیاز نیست، بنابراین چاپ را با قیمت کلی پایین تر ایجاد می کند. با هزینه کم می توانید طرح های زیادی را به صورت همزمان چاپ کنید.
  • برای کارهای کوچک عالی است: چاپ دیجیتال به کمترین مقدار یا هزینه های دیگر نیاز ندارد، بنابراین برای چاپ های کوچک بسیار عالی است.

چاپ دیجیتال نیز دارای معایبی است، از جمله:

  • کیفیت جوهر پایین: چاپ های دیجیتال اغلب جوهر با کیفیت پایین تری نسبت به روش های دیگر دارند. به همین دلیل، تصاویر شما ممکن است با سرعت بیشتری محو شوند یا مانند گزینه های دیگر واضح به نظر نرسند.
  • با برخی از مواد کار نمی کند: در حالی که چاپ های دیجیتال به خوبی با مقوا کار می کنند، آنها قابلیت های جامع گزینه های چاپ دیگر را ندارند.
مزایا و معایب چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال

۴ - چاپ گراور یا روتوگراور

یکی دیگر از انواع روش های چاپ جعبه های فست فود، روتوگراور که به عنوان گراور نیز شناخته می شود. این روش چاپ یکی دیگر از روش های چاپ محبوب مقوا است. این دستگاه با حکاکی تصویر بر روی یک استوانه مسی از ماشین چاپ دوار استفاده می کند. چاپ ها بسیار دقیق هستند و حتی کوچکترین جزئیات را روی سطح شما بازتولید می کنند.

مردم اغلب از روتوگراور برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • مجلات و روزنامه ها
  • مواد سلفون
  • کارت تبریک
  • بسته بندی محصول
مزایا و معایب چاپ گراور یا روتوگراور

این روش فواید زیادی دارد، از جمله:

  • طرح‌های واضح: روتوگراور جزئیات دقیق و چاپ‌هایی با کیفیت بالا برای هر برندی تولید می‌کند.
  • بادوام: به دلیل طراحی دقیق، چاپ های روتوگراور بسیار بادوام هستند و سال ها دوام می آورند.
  • تولید سریع: روتوگراور نیز سریع است و تصاویری با کیفیت بالا در سرعت های بالا ایجاد می کند.

با این حال، روتوگراور معایبی نیز دارد:

  • گران‌تر: مانند لیتوگرافی، روتوگراور به یک فرآیند نصب طولانی و مواد دیگر نیاز دارد. اینها هزینه های کار چاپ شما را افزایش می دهد. و باعث می شود که روتوگراور به طور کلی گران تر شود.
  • حداقل تعداد سفارش: گاهی اوقات به دلیل هزینه های بالای تولید، چاپگرها به حداقل تعداد چاپ برای سفارش نیاز دارند. بنابراین اگر می خواهید فقط چند محصول چاپ شود، روتوگراور ممکن است مناسب شما نباشد.
مزایا و معایب چاپ گراور یا روتوگراور
چاپ گراور یا روتوگراور

کلام پایانی

اگر برای محصولات فست فودی خود نیاز به جعبه یا دیگر انواع بسته بندی را دارید، به فروشگاه آنلاین ما سری بزنید و بسته بندی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید.

در رئال پک ما اهمیت چاپ بسته بندی فست فود با کیفیت را درک می کنیم. ما از نزدیک با مشتریان خود کار می کنیم تا به آنها کمک کنیم بهترین جعبه را برای تجارت خود پیدا کنند. کارشناسان تیم اختصاصی ما می توانند شما را در این فرآیند راهنمایی کنند و آماده پاسخگویی به هرگونه سوال هستند.

برای شروع کافیست با ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر کمک به شما در مورد تمام نیازهای طراحی، چاپ و ساخت بسته بندی های سفارشی شما هستیم.

امیدوارم مطالب موجود در این مقاله ( انواع روش های چاپ جعبه های فست فود ) براتون مفید بوده باشه. لطفا نظرات و تجربه های خودتون رو با ما به اشتراک بزارید.

برای دریافت مشاوره ی رایگان یا خرید و سفارش جعبه فست فود با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
SH.payk

SH.payk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین محصولات

۲۹۰,۰۰۰ تومان

  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

۲۲۳,۰۰۰ تومان

  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ

۶۶۶,۷۵۰ تومان۱,۹۰۵,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر کیلو : ۱۲۷.۰۰۰ تومان،
  • سایز : ۴۳ × ۱۶ سانتیمتر
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ
  • نوع کاغذ : متالایز

۲۱۰,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۱۰۵۰ تومان
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • تعداد در هر بسته : ۲۰۰ عدد
  • ابعاد : ۱۹.۵ × ۱۰ × ۳ سانتیمتر

۳۰۸,۰۰۰ تومان۱,۱۲۰,۰۰۰ تومان

  • قیمت  هر عدد : ۲۸۰۰ تومان،
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی
  • نوع مقوا : ایندربرد
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ و ۴۰۰ عددی
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

۴۵۶,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۲۲۸۰ تومان،
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی
  • نوع مقوا :دوبلکس
  • تعداد در هر بسته : ۲۰۰ عدد
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

۳۱۰,۰۰۰ تومان۳۲۵,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۳۱۰۰ تومان
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • ابعاد : ۲۳.۵ × ۲۳.۵× ۴ سانتیمتر
  • جهت مشاهده طرح های عمومی دیگر کلیک کنید.
  • طرح های عمومی

۴۰۰,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۴۰۰۰ تومان،
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • سایز : ۳۴.۵ × ۱۰ × ۶.۵ سانتیمتر
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی

۳۷۵,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۳۷۵۰ تومان،
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • سایز : ۳۴.۵ × ۱۰ × ۶.۵ سانتیمتر
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ

۳۱۰,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۳۱۰۰ تومان
  • وضعیت چاپ :طرح عمومی
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

۲۵۸,۵۰۰ تومان۷۰۵,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۲۳۵۰ تومان
  • وضعیت چاپ :طرح عمومی
  • نوع مقوا : دوبلکس
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ , ۳۰۰ عددی
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

۳۹۹,۶۰۰ تومان۹۲۵,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۱۸۵۰ تومان
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی
  • نوع مقوا : ایندربرد
  • تعداد در هر بسته : ۲۰۰ و ۵۰۰ عددی
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

۳۶۵,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۳۶۵۰ تومان
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • ابعاد : ۲۸ × ۲۲ × ۷ سانتیمتر

قیمت اصلی ۱۴۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۴۳,۵۰۰ تومان است.

  • قیمت هر عدد : ۴۱۰ تومان،
  • تعداد در هر بسته : ۳۵۰ عدد
  • نوع سینگل : مربع
  • سایز : ۲۱*۲۱ سانتیمتر

۱۵۰,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد : ۱۵۰۰ تومان
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ
  • نوع مقوا : ایفلوت
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • ابعاد : ۲۳ × ۲۲ × ۴ سانتیمتر

۱۱۰,۰۰۰ تومان

  • قیمت هر عدد ۱۱۰۰ تومان
  • وضعیت چاپ : بدون چاپ
  • تعداد در هر بسته : ۱۰۰ عدد
  • سایز : ۱۹ × ۱۹ سانتیمتر

۲۶۲,۵۰۰ تومان

  • قیمت هر کیلو : ۵۲.۵۰۰ تومان،
  • وزن : ۵ کیلو
  • وضعیت چاپ : طرح عمومی
  • نوع کاغذ : کرافت ۷۰ گرم
  • سایز های موجود:  ۳۵×۲۵ و ۳۵×۳۳ و ۵۰×۳۵
  • جهت اطلاع از طرح ها و رنگ های موجود ، تماس بگیرید.

محبوب ترین ها

اشتراک در خبرنامه

برای اطلاع از تخفیف ها و جشنواره های فروش ویژه در خبرنامه ی رئال پک عضو شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ورود به رئال پک

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در رئال پک